CROWDSOURCING
Als u als organisatie gebruik wilt gaan maken van crowdsourcing ter verrijking van uw interne innovatieproces kunt u er voor kiezen om zelf een online platform op te zetten. Het voordeel hiervan is dat u 24/7 in contact kunt staan met uw community en naar eigen inzicht een langdurige en intensieve band met uw crowd kunt opbouwen. Succesvolle voorbeelden van dit soort ‘Corporate Communities’ zijn onder andere ‘Dell Idea Storm’ en ‘Connect + Develop’ van P&G.

CROWDSOURCING VIA EEN INTERMEDIAIR
Een andere mogelijkheid, die met name interessant is als u eenmalig en op korte termijn gebruik wilt maken van crowdsourcing, is het inschakelen van een crowdsourcing intermediair. Deze crowdsourcing platformen hebben het voordeel dat zij al een actieve crowd en bewezen methodiek hebben waarmee u meteen aan de slag kunt.

VERSCHILLENDE INTERMEDIAIRS
Elke intermediair heeft echter een eigen unieke community en methodiek. De een werkt bijvoorbeeld met studenten met een scala aan studieachtergronden (Battle of Concepts) terwijl een ander zich specifiek richt op ontwerpers (99 designs). Beide clubs hebben zo hun kracht en beperkingen. Uw crowdsourcingdoelstelling en het type crowd dat u wilt betrekken bij uw uitdaging bepalen uiteindelijk welke intermediair voor u het meest geschikt is. Om deze zoektocht te vergemakkelijken geven wij een kort overzicht van enkele crowdosurcing intermediairs:

Grafische ontwerpen:

Idee-generatie:

Marketing:

R&D:

Computer programmering:


MEER INFORMATIE
Wilt u meer informatie of advies bij uw zoektocht naar een geschikte crowdsourcing intermediair? Neem dan contact met ons op via: info@crowdinnovation.nl.

Bent u of kent u nog andere crowdsourcing intermediairs die niet mogen ontbreken in dit overzicht? Laat het ons weten!